Sök

Om Region Gotland – lättläst

Gotland är både en kommun och en region.

På Gotland bor ungefär 61 000 personer.
Av dem bor 26 000 i Visby.
Andra större orter Hemse, Slite, Roma
och Klintehamn.

Region Gotland är både en kommun
och en region.
Därför har Region Gotland ansvar
för många olika saker.

Region Gotland har bland annat hand om
skolor, gator och lekplatser.
Och sopor, sjukvård och brandkåren.

Kontakta oss

Region Gotland

Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
2 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00