Sök

Äldre – lättläst

Du kan få hjälp hemma eller på ett särskilt boende.

Du som är gammal
får själv bestämma
vilken hjälp du vill ha.

Om du vill bo kvar hemma
kan du få hjälp och vård där.
Då kommer hemtjänsten till dig.
De jobbar i grupper runt om på hela ön.

Ibland är det bättre att flytta
till ett särskilt boende.
Där finns personal dygnet runt.
Det finns boenden för gamla
på flera platser på Gotland.

Kontakta oss

Region Gotland

Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
12 december 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00