Sök

Anpassad grundskola – lättläst

Skola anpassad för elever med IF.

Den vanliga skolan passar inte alla.
Men alla barn har rätt att gå i skolan
och få en bra utbildning.

Därför finns anpassad grundskola.
Den är anpassad efter elever
med intellektuella funktionsnedsättningar, IF.

I anpassad grundskola får varje elev
en egen plan för sina studier.
Skolan gör planen tillsammans med eleven
och föräldrarna.

Vissa klasser har bara elever
som går anpassad grundskola.
Andra klasser är blandade.

Efter anpassad grundskola kan du söka till
anpassad gymnasieskola.

Kontakta oss

Region Gotland

Vi guidar dig rätt – kontakta regionupplysningen via knappval 9. Tänk på att inte skriva personnummer eller känsliga personuppgifter när du kontaktar oss via e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation

Senast uppdaterad:
2 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00